"על הרפורמים והקונסרבטיבים אפשר לומר לכלב תשליכון אותו"

ואלה שהם לא רחוקים משיקוצים ונבלות וטרפות, הם לכלב תשליכון אותו. את נשות הכותל, את הקבוצה הזאת שמו בקצה המחנה, ליד שער האשפות, שם בפינה הנידחת, שם המקום שלכם. לכלב תשליכון אותו
שלום בידרמן No Comments on "על הרפורמים והקונסרבטיבים אפשר לומר לכלב תשליכון אותו"

"אנחנו התנגדנו להצעה הזאת. אנחנו לא שם, כי אסור לתנועה הרפורמית והקונסרבטיבית מקום ודריסת רגל. הרפורמים אחראים ואשמים להתבוללות הנוראה שאנו עדים לה בארצות הברית. הם, הרפורמים, גם עורכים טקס נישואים עם כומר ורבאיי"

צילום: Hadas Parush/Flash90
ואלה שהם לא רחוקים משיקוצים ונבלות וטרפות, הם לכלב תשליכון אותו. את נשות הכותל, את הקבוצה הזאת שמו בקצה המחנה, ליד שער האשפות, שם בפינה הנידחת, שם המקום שלכם. לכלב תשליכון אותו
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: Hadas Parush/Flash90

במסגרת דיוני מליאת הכנסת בהצעות אי האמון, התייחס סגן שר החינוך מאיר פרוש להחלטה הפוגענית שהתקבלה בתחילת השבוע בישיבת הממשלה סביב הקצאת מקום בכותל המערבי לקבוצת 'מחללות הכותל' והאשים את הרפורמים בהתבוללות הנוראה השוררת בארצות הברית.

תחילה קידם בברכה את נכבדי העדה הדרוזית שבאו ליטול חלק בהשבעת ח"כ אכרם חסון.  "אבל מה יותר סימבולי, שאני צריך לדבר את זה דווקא כאשר אתם הדרוזים נמצאים פה, משתתפים ונמצאים ביציע הכנסת ויושבים בהפרדה גברים ונשים. יש כאלה שתמהים על ההתנזרות שלנו, הציבור החרדי, על חוסר הרצון שלנו, הציבור החרדי, להיות מעורבים בחברה המתירנית. יש כאלה שתמהים מדוע אנחנו כל-כך דבקים במסורת. יש כאלה שלא מבינים מדוע אנחנו לא מוכנים לקבל שום תכתיב ומבקשים לחיות רק על פי התורה וההלכה.

"אתמול הממשלה נאלצה לקבל החלטה – החלטה אומללה מבחינתנו –  להקצות בקשת רובינסון מקום נפרד למה שקרוי "קבוצת נשות הכותל" והרפורמים והקונסרבטיבים חוגגים עם הדבר הזה. למה אמרתי 'נאלצה'? מכיוון שהנושא הזה נמצא לפתחנו יותר מעשור. בג"צ נדרש לעניין הזה ולא הסכים עם הנעשה היום בכותל, בו באים יהודים להתפלל ולשפוך צקון לחשם לפני בורא כל עולמים".

"והנה, אנחנו רואים, אצל הדרוזים ביציע, הגברים יושבים פה ונשים יושבים שם. כך נוהגים בעדה הדרוזית. ולצערנו אני צריך לומר ולגלות את בושתי היום כאן מעל הדוכן, שדווקא העדה הדרוזית היא זו שמכבדת את המסורת שלה".

פרוש חזר והבהיר כי אין כל מקום להכיר בתנועה הרפורמית. "אנחנו התנגדנו להצעה הזאת. אנחנו לא שם, כי אסור לתנועה הרפורמית והקונסרבטיבית מקום ודריסת רגל. הרפורמים אחראים ואשמים להתבוללות הנוראה שאנו עדים לה בארצות הברית. הם, הרפורמים, גם עורכים טקס נישואים עם כומר ורבאיי. החלטת הממשלה הזאת נותנת תמונת ניצחון לאותן תנועות שמאמללות את העם היהודי.

"אנחנו השבוע בשבת נקרא ב"פרשת משפטים" את הפסוק –, כתוב בפסוק: "ואנשי קודש תהיו לי". וההמשך הוא: "לכלב תשליכון אותו". אני רוצה לומר לכם. רש"י אומר: "ואנשי קודש תהיו לי". אם אתם קדושים ופרושים משיקוצי נבלות וטרפות, הרי אתם שלי. אני אומר את זה כאן: מי שהוא קדוש ופרוש משיקוצי נבלות וטרפות, הקדוש ברוך הוא אומר תהיו לי.

"ואלה שהם לא רחוקים משיקוצים ונבלות וטרפות, הם לכלב תשליכון אותו. את נשות הכותל, את הקבוצה הזאת שמו בקצה המחנה, ליד שער האשפות, שם בפינה הנידחת, שם המקום שלכם. לכלב תשליכון אותו".



0 תגובות